logo
bitkibes
biatkikor
esnaf
klntsz-gida
expert
bagclik
whatssapp
viber
messenger
telegram
tango
hongouts
imo
line
skype
azar
wechat
tictoc
face_sayfamz
twitter_sayfamiz
google_sayfamiz
youtube_kanalimiz
instagram_sayfamiz
swarm
sosmedbiz-takiptekal
disqus
linkedin_sayfamz
pinteres
snapchat_sayfamz
tumblr
foursquare_sayfamiz
ÜRETİM
üzüm
zeytink
redglob
kuru-üzüm
cilekk
kapuz
yaprak
zeytin_yagik
pekmezk
cilek-recelik
domates_salca
seftali
erik
koruk-suyuk
kavun
semiz_otu
marul
biber
ispanak
nane
sarap
k1
k2
k3

 

 

YETİŞTİRİCİLİK
yerfısıtıgı
acur
armut
avakado
ay_cicegi
ayva
badem
bakla
bamya
bezelye
brokoli
bugday
celtik
ceviz
enginar
fasulya
findik
gl
hashas
havuc
hiyar
incir
kabak
soya
kayisi
kereviz
kivi
layana
limon
mercimek
misir
muz
nar
nohut
pamuk
patates
patlican
pazi
pirasa
sarimsak
seker_pancari
sogan
kiraz
yenidunya

 

 

admin1
Ekleyen - Ahmet Can Durmuş
ad2

üzümün besin değeri ve sağlık açısından önemi

Üzüm, Potasyum, kalsiyum, demir bakımından zengindir. Ayrcıca A, B1, B2, ve C vitamini de içerir. İçeriğindeki yüksek orandaki şeker nedeniyle kalori değeri fazladır.

Üzüm Yararları Nelerdir ?

Antioksidan etkisi olan, kötü kolesterolü azaltan ve damar sertliğine karşı yararlı olan reservatrol taze beyaz üzümün kabuklarında yüksek oranda bulunur.

Kronik yorgunluğa karşı haftada birkaç kez tüketilecek bir bardak taze beyaz üzüm suyu bu konuda rahatlatıcıdır.

Siyah üzüm çekirdeği ve kabuğu bağışıklık sistemini güçlendirir.

Üzüm çekirdeği ve üzüm suyu kansere yönelik koruma sağlar.

Kanın temizlemesi ve vücuttaki zararlı maddelerin atılmasını sağlayıcı özelliktedir.

Taze beyaz üzüm, bilinen meyveler arasında en güçlü antioksidan özelliğe sahiptir.

Üzüm çekirdeği histamin salgısını azaltıcı özelliğiyle alerjiyi önleyici etkiye sahiptir.

Yapılan bazı araştırmalarda üzüm çekirdeğinin antimikrobiyal etki gösterdiği tespit edilmiştir.

Yorgunluk ve konsantrasyon zayıflıkları gibi durumlara karşı üzüm suyu içilebilir.

Üzüm çekirdeğindeki Oligomeric Proanthocyanidin kalp-damar sağlığı için faydalıdır.

Beyin hücrelerini zinde tutması bir diğer üzüm faydası olarak belirtilebilir.

Üzüm ve üzüm suyu tüketiminin kolon kanserine yakalanma olasılığını yüzde 50 oranında azalttığı belirtilmektedir.

Taze beyaz üzüm kürü kalp ritim bozukluğuna yönelik önleyici etki taşır.

Üzüm çekirdeği yaşlanma ve hastalık nedeniyle zayıflayan kan damarı duvarlarını güçlendirir.

Üzüm çekirdeğinin bağ dokusunu güçlendirici, cildi daha sıkı ve elastiki yapıcı etkisi vardır.

Üzüm çekirdeğinin varis tedavisine yardımcı olabileceği yapılan araştırmalarda görülmüştür.

Halsizlik ve kansızlık gibi sorunlarda yardımcı olması üzümün yararları arasındadır.

Yemeklerden sonra yenilen taze beyaz üzüm sindirimi kolaylaştırır.

Üzümün çekirdeği ve kabuğundan elde edilen üzüm ekstresi de besin takviyesi olarak kullanılmaktadır.

Üzüm kozmetik ürünlerinde de yer almaktadır. Üzüm özü içeren yüz ve vücut kremleri cilt sağlığı için kullanılmaktadır.

Kan şekerinin hızla yükselmesine neden olduğundan dolayı şeker hastalığı olanların fazla miktarda tüketmemesi gerekir.

Düşük yaptırma etkisi olan ellagik asit içerdiğinden dolayı hamileliğin ilk dört ayını tamamlamamış olan kadınların taze üzümü fazla oranda yememesi gerekir.

Üzümün Besin Değerleri (100 gr)

Vitamin A: 80 İ.Ü.

Tiamin 0,06 mg .

Vitamin C: 4 mg .

Kalsiyum: 17 gr .

Fosfor : 21 mg .

Yağ: 1,4 gr .

Karbonhidratlar : 14,9 gr .

Protein: 1,4 gr .

Kalori: 70

Üzüm kansere karşı nasıl koruyor?

Yapılan çalışmalarda, üzümde "polifenol" olduğu tespit edilmiş. Çetin, bilim adamlarının 1990'lardan beri bu polifenoller üzerinde çalıştığını söylüyor. Çünkü polifenoller doğal antioksidan özelliği taşıyor. Antioksidanlar ise serbest radikallerin zararlı etkilerini ortadan kaldırıyor. Günümüzde adını sık sık duyduğumuz "serbest radikalleri" ise şöyle anlatıyor: "Hem insan vücudunun normal metabolik faaliyetleri sırasında hem de kimyasal ajanlar, radyasyon, alkol, sigara ve ağır metaller gibi pek çok dış kaynaklı etkenlerle oluşabilen moleküllerdir. Serbest radikaller DNA zincirinde kırılmalara yol açarak kanser oluşumu, hücresel yaşlanma ve hücre ölümüne kadar giden olumsuz süreçleri başlatıp ilerletebiliyorlar. Normalde vücutta serbest radikalerin oluşum hızı ile serbest radikallerle savaşan antioksidan savunma sistemleri denge halindedir. Eğer bu denge serbest radikal yönüne bozulursa kanser dahil pek çok hastalık gözlenebilir." İşte bu sebeple antioksidan özellikli besinleri çokça tüketmek gerek. Üzümün ise antioksidan özelliğinin E vitamininden 50, C vitamininden 30 kat fazla olduğu kanıtlanmış. Çetin, "Üzümün hem çekirdeği hem de kabuğu kanser önleyici bir madde olan resveratrol içeriyor. Resveratrol, serbest radikallere karşı koyan sistemleri harekete geçirerek vücudu koruyor. Ayrıca kara üzüm çekirdekleri ve kabukları, kanser hücrelerinin çoğalmasını kamçılayan metabolik olayları engelliyor. Günümüzde elde edilen bilimsel bilgilerin ışığında özellikle kara üzümün artık sadece sezonluk değil, her öğünde soframızda yer alması öneriliyor." diyor.

Fransızlar sağlıklarını şaraba değil, üzüme borçlu

Fransızlar dünyanın en yağlı ve kolesterollü yemeklerini tüketen milletlerden biri olmasına rağmen Japonlardan sonra kalp-damar hastalıkları en az görülen millet. Üstelik Fransızlarda sigara kullanımı çok yaygın. Bilim dünyasında buna "Fransız Paradoksu/Çelişkisi" deniyor. Yıllar süren araştırmalar sonucunda bilim adamları Fransızların sağlığını çok fazla kırmızı şarap tüketmelerine borçlu olabilecekleri kanısına varmış. Hatta Türkiye'de birçok gazetede bu sonuçlardan yola çıkarak günde bir bardak şarap içmenin faydalı olduğunu yazdı. Fakat söz konusu araştırmalara devam edilince bu kanının yanlış olduğu sonucuna varılmış. Çünkü Fransızlar sağlıklarını şaraba değil üzüme borçlu. Kitabında bu çalışmalara da yer veren Çetin, Dr. Joe Vinson'un Fransızların hastalanmamalarına sebep olarak üzümü gösterdiğini söylüyor. Kırmızı şarabın içinde alkol olduğu için fayda yerine zarar verdiğine dikkat çeken Çetin, üzüm yenilmesini veya üzüm suyu içilmesini öneriyor.

<http://www.esehir.com/saglik/haber214/uzumun_faydalari.html#.Uyn0cfl_sqY>